Salgsvilkår

Å handle hos meg er trygt:

All kunst her på trine-reinfjell.no eller Ivaertfall er laget av meg, IVÆRTFALL Trine Reinfjell.

Det betales 5 % Kunstavgift av alle enkeltsalg på over kr 2.000. Avgiften er inkludert i prisen som vises og kunstneren rapporterer og betaler avgiften inn i etterkant. I kassen kan du velge mellom kortbetaling, Klarna faktura eller PayPal. Klarna faktura oppfølges eksternt og ikke av kunstneren selv.

Alle mine kunstverk kan sendes i Posten og pakkes godt. Sendingen er forsikret og med sporing. Originale kunstverk (maleri og keramisk kunst) og trykk uten ramme sendes normalt innen to virkedager med Norgespakke (kr 149). For trykk som skal leveres i ramme kan det på grunn av innramming gå opptil fem virkedager før det er sendeklart. De sendes også med Norgespakke (kr 149). Kunstkort sendes som brevpost (kr 49). Ordren kan også hentes i Embla Keramikk, Hegdehaugsveien 14, 0167 Oslo. Galleriet har åpent Man, Tir, Ons: 10:00 –19:00 og Torsdager: 10:00 – 19:00  og Lørdager: 11:00 – 16:00 men kan selvsagt utleveres også andre dager, da etter avtale.

Haster det med levering? Send en e-post til trine_reinfjell@hotmail.com så fikser jeg det!

SALGSVILKÅR – trine-reinfjell.no eller Ivaertfall

1.1 Firma IVÆRTFALL TRINE REINFJELL

trine-reinfjell.no eller Ivaertfall er levert av firma IVÆRTFALL Trine Reinfjell, organisasjonsnummer 924 578 750. Informasjon og bilder på nettstedet er eid av firmaet partner og kan ikke kopieres uten tillatelse.

2.1 Priser

Hvert produkt vist på sidene inkluderer mva i Norske kroner, hvis produktet er momspliktig. I handlekurven ser du totalprisen inkludert alle avgifter som moms, frakt og betaling.

3.1 Betaling

Betaling skjer ved den valgte betalingsmåte i kassa. Betalingsmåten leveres av Stripe, Vipps og PayPal sammen med partnere. Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

 

3.2 Kortbetaling

Kortbetaling aksepteres av Visa og MasterCard. Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

  1. Frakt

Eventuelle fraktkostnader som tilkommer vil vises klart i Handlekurven og i Kassen. De til enhver tid gjeldende fraktmåter og -betingelser kan velges der.
Alle mine kunstverk sendes i Posten og pakkes godt. Sendingen med kunstverk (ikke kunstkort) er forsikret og med sporing. Originale kunstverk (maleri og keramisk kunst) og trykk uten ramme sendes normalt innen to virkedager med Norgespakke (kr 149). For trykk som skal leveres i ramme kan det på grunn av innramming gå opptil fem virkedager før det er sendeklart. De sendes også med Norgespakke (kr 149). Kunstkort sendes som brevpost (kr 49). Ordren kan også hentes i Embla Keramikk i Hegdehaugsveien 14, 0167 Oslo.

4.1 Levering

Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen. Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

4.2 Leveranser

Ved bestilling av originaler (maleri, keramiske verk), kunstkort sendes orden normalt senest neste virkedag. Leveransen skjer til den adressen du har angitt ved bestilling, enten ved levering i postkassa eller ved henting hos Post i butikk.

4.3 Skadede varer og reklamasjonsrett

Som du mottar din ordre, er det viktig å sjekke varene for skader eller defekter. Skulle varen være skadet eller ødelagt, kan du kontakte oss via e-post: trine_reinfjell@hotmail.com for videre instruksjoner. Du har to års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov.

4.4 Forsinkelse og manglende levering – kjøpernes rettigheter og frist for å melde krav

Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren.

Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post).

Oppfyllelse

Kjøper kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse fra selger. Kjøper kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selger at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Skulle vanskene falle bort innen rimelig tid, kan kjøper likevel kreve oppfyllelse.

Kjøperen taper sin rett til å kreve oppfyllelse om han eller hun venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Heving

Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, skal kjøperen oppfordre selger til å levere innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse. Dersom selger ikke leverer varen innen tilleggsfristen, kan kjøperen heve kjøpet.

Kjøper kan imidlertid heve kjøpet umiddelbart hvis selger nekter å levere varen. Tilsvarende gjelder dersom levering til avtalt tid var avgjørende for inngåelsen av avtalen, eller dersom kjøperen har underrettet selger om at leveringstidspunktet er avgjørende.

Leveres tingen etter tilleggsfristen forbrukeren har satt eller etter leveringstidspunktet som var avgjørende for inngåelsen av avtalen, må krav om heving gjøres gjeldende innen rimelig tid etter at kjøperen fikk vite om leveringen.

Erstatning

Kjøperen kan kreve erstatning for lidt tap som følge av forsinkelsen. Dette gjelder imidlertid ikke dersom selgeren godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor selgers kontroll som ikke med rimelighet kunne blitt tatt i betraktning på avtaletiden, unngått, eller overvunnet følgene av.

  1. Retur og heving av kjøp

Som kunde har du rett til å heve kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varene. Den retten kan kun benyttes dersom varen kan returneres i originalemballasje, og er i det vesentlige uforandret. Du har rett til å åpne pakken og se på produktet, men det må ikke brukes utover det. Når du hever kjøpet må du selv bekoste returfrakt og sørge for at produkt er hensiktsmessig pakket. Ta kontakt på
trine_reinfjell@hotmail.com før du sender så vi er sikre på  at du får de beste råd for innpakning.

  1. Plikt ved tilbakebetaling

Hvis du utøve din rett til å avbryte, vil vi tilbakebetale hele beløpet av varene så snart som mulig, eller innen 30 dager fra den datoen vi har mottatt varene. Du må betale returkostnadene når varene blir sendt tilbake. Vi betaler tilbake kostnadene ved å returnere de såkalte erstatningsvarer.

Se også forbrukerrådet/lov om fjernsalg.

  1. Personvern, sikkerhet og personopplysninger

I forbindelse med bestillingen, godtar du at firma IVÆRTFALL Trine Reinfjell lagrer og bruker informasjonen din. Vi gjør dette for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post, for å kunne tilby tjenesten som du forventer av oss. Firma IVÆRTFALL Trine Reinfjell vil ikke avsløre din personlige informasjon til tredjepart. Under Privacy Act, har du ved behov retten en gang årlig til å få dokumentasjon på den informasjonen vi har lagret om deg. Vi forbeholder oss retten til å bruke e-post for å sende deg viktig informasjon om din ordre samt nyhetsbrev.

  1. Kontakt & Support

Kontakt og support vil du finne ved å henvende deg på trine_reinfjell@hotmail.com eller tlf 412 44 827.

  1. Cookies

En cookie er en tekstfil som sendes fra et nettsted til datamaskinen der den er lagret enten i minnet (session cookies) eller som en tekstfil (tekstbaserte informasjonskapsler). Cookies brukes til å lagre info om Logg inn eller Handlekurv mens du surfer rundt på ulike nettsteder. Hvis nettleseren din er satt til å ikke akseptere cookies, vil du ikke være i stand til å gjøre noen ordre på nettstedet vårt. Du kan enkelt endre dette i innstillingene til nettleseren din. Vær oppmerksom på at vi ikke bruker cookies for å lagre personlig informasjon om deg. Les mer

10.1 Force majeure

Force majeure, slik som krig, omfattende arbeidskonflikt, blokade, brann, miljøkatastrofe, alvorlig infeksjon eller annet som utenfor partenes kontroll hindrer partene å oppfylle sine forpliktelser vil føre til unntak for forpliktelsene. Slike unntak gjelder under forutsetning av at operasjonen ikke kan utføres under disse betingelsene. Den andre parten skal straks varsles om omstendighetene ved bruk av denne bestemmelsen.

10.2 Endring av kontraktsbetingelser

Etter at kunden har gjort et kjøp har ikke selger rett til å endre vilkårene i det aktuelle kjøpet med mindre annet er avtalt.

11.  Konfliktløsning 

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 4.4 og 13. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.

Har du klager kan disse leveres ved å henvende deg på trine_reinfjell@hotmail.com eller tlf 412 44 827

12. Angrerett  

Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).

Angrefristen begynner å løpe:

  • Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.
  • Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.

Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.

Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.

Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt  tilbake.

13. Reklamasjon

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Retting eller omlevering

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

Prisavslag

Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

Heving

Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

14. Tvister og lover

Norsk lov skal gjelde for alle kjøp gjort under disse vilkårene. Tvister om kjøp under disse vilkår skal utelukkende behandles av en Norsk domstol.

Er det noe du lurer på – ta kontakt:

trine_reinfjell@hotmail.com
412 44 827

Firma: IVÆRTFALL Trine Reinfjell
Org.nr: 924 578 750

 

Opdateringer:

19.06.2020